fredag 20. mars 2009

Sterk artikkel og film

Kom over denne artikkelen og filmsnutten idag på dagbladet.no, en sterk historie (som så ufattelig mange andre i dette landet og dette kontinentet) fra det et av de distriktene jeg og Camilla jobber i. Vi møter barna, mødrene og fedrene når de nå går på skole, arbeider på jordene eller selger varer i små boder. Sterke liv, sterke historier men absolutt virkelige mennesker. Det er verdt å lytte til og ta seg tid til å prøve å sette seg litt inn i deres livshistorie og deres fortelling.

Ta en titt på artikkelen (har ikke fått sett filmen da nettet er for tregt til å streame den):
http://www.dagbladet.no/2009/03/20/nyheter/film/folkemord/4999148/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Carina! Jeg har fulgt linken din til Dagbladets artikkel og sett videoen som ligger der. Dette er en utrolig sterk historie! En ufattelig vondt historie.Jeg er stolt og glad for at du bidrar til å hjelpe alle de flotte mennenskene i Rwanda, samtidig som jeg er ufattelig glad for at du og vi er oppvokst i et land som er forskånet for store tragedier. Godt at noen setter fokus på de små landene som er så hardt rammet av de mest grusomme hendelser. Stor mammaklem

Susanne Vedvik sa...

Kjempesterk film som ligger ute på Dagbladet. Jeg så netopp en film som heter Shooting Dogs på skolen som handler om folkemordet. Det er den sterkeste filmen jeg noen gang har sett, hvis du ikke har sett den så anbefaler jeg den virkelig. Du gjør en flott jobb, Carina :) Stolt av deg!

Anders sa...

Hei!
Vil bare komme med litt skryt til bloggen din. Det er så mye søppel der i bloggosfæren, og da er det desto finere å plutselig komme over sånne blogger som denne. Godt jobba!