tirsdag 2. september 2008

Godt igang med kursing og vannkopper!

Fra 24. August har vi som skal være ungdomsdelegater vært samlet på kurs, noe vi skal være frem til 12. September. Første uken var vi sammen med folk fra andre organisasjoner på et kurs gjennom Fredskorpset og denne uken samt neste er kun oss fra Røde Kors Ungdom samlet i Oslo for egen kursing.
Det blir mye gjennomgang av aktiviteter vi driver med i RKU samt hvordan organisasjonen er bygget opp både her hjemme og i det landet vi skal utplaseres i. Endelig har vi fått møte de to jentene som vi utveksler med, og Aline og Jennifer er kjempe herlige jenter med mye godt humør, og ikke minst gode kunnskaper og erfaringer fra Røde Kors arbeid i Rwanda!!! Etter å ha snakket med dem gleder jeg meg enda mer til å dra nedover å virkelig komme igang, og heldigvis nærmer det seg fort....:) Vi har igrunn allerede fått en liten forsmak på at når folk fra forskjellige land møtes så kan ting skje, slik som at det som er en vanlig barnesykdom her plutselig bryter ut...Jennifer har nemlig fått vannkopper:(
I tillegg til kursing om forskjellige emner har vi fått våre nye jobb pc'er, og det er denne jeg nå prøver å bli litt kjent med. Men kursing er jo ikke bare forelesninger etc, men også mye sosialt både med folk fra RKU samt venner i Oslo, så det er koselig å få sett så mange som mulig før man har avreise:)
Dette var en liten oppdatering (ja jeg vet, tørr og kjedelig, men jeg lover å skjerpe meg og komme sterkere tilbake senere!).

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Carina!
Det var innteresant å lese hva du opplever. Det blir nok en verdifull erfaring du for nå. Men pass på deg selv kjære carina, vi vil ha deg hjem igjen. Vi følger med deg på kartet.
Hilse fra bestemor med mange klemmer, og like mange fra meg